Hyvä Asiakkaamme,
Järjestämme tiedonhallintaan keskittyvän seminaarikiertueen huhtikuussa. Käymme kahdeksalla eri paikkakunnalla levittämässä tiedonhallinnan ilosanomaa, ja toivomme tapaavamme myös sinut kiertueen aikana!
Seminaarien aiheena ovat SOLIDWORKS PDM ja 3DEXPERIENCE ENOVIA sekä niiden eroavaisuudet. Kuulette myös asiakkaamme kokemuksia pilvipohjaisesta PDM:stä.
Aikataulu:
8.00 Aamiainen
8.45 Paikallinen vs. pilvipohjainen PDM
- Demot
- Asiakascaset
11.30 Yhteenveto
12.00 Lounas
13.00 Tilaisuus päättyy
Tarkempi sisältö, kiertuepaikkakunnat ja ilmoittautuminen täältä.
Tervetuloa!
Terveisin,
CadWorks
Uuteen päivitykseen (2023x FD01) on päässyt Dassault Systèmesin tuotekehitystiimiltä pikku bugi joka siis aiheuttaa tallennusvirheen JOS attribuutteja on järjestelmän asetuksissa määritetty "vain luku" -tilaan (Read Only).
Jos siis saat tallentaessasi vastaavan virheilmoituksen, on kyseessä tämä bugi joka on jo DS:n tiedossa (BR10000346835).
Virheen saa ns. kierrettyä siten, että poistaa virheilmoituksessa mainituilta muuttujilta Read Only -statuksen. Muutos pitää tehdä pääkäyttäjänne järjestelmän hallintapaneelista.
Platform Management > Content > Attributes Management > Physical Product:
Paina OK ja lopuksi vielä Apply. Kirjaudu ulos, takaisin sisään ja kokeile tallennusta uudelleen (ei välttämättä vaadi ulos-/sisäänkirjautumista). Nyt tallennuksen pitäisi onnistua.
Pahoittelemme osaltamme tästä koituvaa haittaa!
Niklas Hellman
CadWorks Oy
Customworks 6 version 6.1.96.5374 (Release date: 24.01.2023)
Automateworks 6 version 6.1.96.5374 (Release date: 24.01.2023)
CustomWorks 5 version 5.11.127.13203 (Release date: 25.01.2023)
Tulisitko SOLIDWORKS PDM-seminaariin paikan päälle?
Hei,
Asiakaskunnassamme on ilmennyt kiinnostusta paikan päällä pidettäville seminaareille, jotka mahdollistavat myös muiden käyttäjien tapaamisen.
Olemme suunnitelleet aiheeksi tiedonhallintatuotteet, sisältäen perinteisen SOLIDWORKS PDM- tuotteen ja uuden pilvipohjaisen PDM-ratkaisun. Kumpiko sopisi yrityksellesi? Ajankohta on maalis-huhtikuussa 2023 useilla paikkakunnilla.
Kerro missä haluaisit osallistua? Vastaaminen vie alle minuutin.
Vastaa tästä https://fi.surveymonkey.com/r/SZZ2WWG
Terveisin,
CadWorks Oy
Solidworksin Admin Portalia ollaan ajamassa alas ja sen tilalle tulee kaksi uutta työkalua.:
- Admin Portalin Members-lehden tilalle on tullut DSx.Client, Contact Administration (https://dsxclient.3ds.com/).
- Admin Portalin Products-lehden tilalle tulee "Active Products"-työkalu. Se on tavoitteena saada julkaistua helmikuun 2023 aikana.
Admin Portalilla ei siis enää ole käyttöä.
Hyvää ja Rauhallista Joulua.
Toivoo:
CadWorks tukipoppoo
Koska vanha järjestelmä kuopattiin, tulee kehitysehdotukset (ER = Enhancement Request) tehdä nykyään 3DEXPERIENCE-alustalla sille dedikoidussa yhteisössä (Community) SOLIDWORKS Enhancement Ideas Community
Yhteisö on tyyppiä Public, eli ei vaadi erillistä kutsua. TÄSSÄ suora linkki.
SOLIDWORKS Enhancement Ideas Community This will serve as a replacement to the enhancement request system formerly located in the SOLIDWORKS Customer Portal. Software Enhancement Ideas related to the following products can be discussed in this community: -SOLIDWORKS 3DCAD -3DEXPERIENCE Works products -SOLIDWORKS Browser based roles - i.e. SOLIDWORKS 3D Creator role (xDesign app)
Kehitysterveisin,
Niklas / CadWorks Oy
SOLIDWORKS on käynnistänyt monivaiheisen projektin jossa yhdistetään kaikki 3DS brändin alle kuuluvat asiakastiedot yhden järjestelmän alle. Me, CadWorks, sekä luonnollisesti meidän asiakkaamme kuuluvat ensimmäiseen vaiheeseen, joten vaikutus on välitön.
SOLIDWORKSin tiedote asiasta löytyy kokonaisuudessaan täältä.
1. Mitä tämä tarkoittaa minulle?
Tästedes tulee käyttää 3DEXPERIENCE-tunnistautumista SOLIDWORKS ID:n sijaan kirjautuessa mm. seuraaville sivustoille:
Tämä on ainoa tapa päästä käsiksi ylläpitoon kuuluviin palveluihin, kuten ohjelmistolataukset, harjoitus-/koulutusmateriaalit ja tukitietokanta.
JOS sinulla on jo SOLIDWORKS ID, se on niin ikään sinun 3DEXPERIENCE ID
JOS sinulle EI OLE SOLIDWORKS ID:tä, tarvitset vain 3DEXPERIENCE ID:n
Miten kirjaudun käyttämällä SOLIDWORKS ID:tä?
Jos sinulla on jo SOLIDWORKS ID, käytä sitä kirjautumiseen. Joidenkin käyttäjien voi olla tarpeen luoda uusi salasana jollet a) muista salasanaasi, tai b) kirjautumisen yhteydessä tulee kehoitus tehdä niin.
Haittaako jos SOLIDWORKS ID ja 3DEXPERIENCE ID ovat erit?
Ei, salasanat voivat olla erit. Vain sähköpostilla on merkitystä.
Minulla ei ole SOLIDWORKS ID:tä?
Ei haittaa, et tarvitse SOLIDWORKS ID:tä. Luot 3DEXPERIENCE ID:n ja kirjaudut sitä käyttäen.
Minulla on jo 3DEXPERIENCE ID?
Jos sinulla on vain 3DEXPERIENCE ID, käytä sitä. Jos sinulla on sekä SOLIDWORKS ID että 3DEXPERIENCE ID samalla sähköpostilla, käytä 3DEXPERIENCE ID:lle määritettyä salasanaa.
Sain kirjautuessani ilmoituksen "Welcome! We found your account, but it needs a new password"?
Sähköpostisi on tunnistettu, mutta tarvitset uuden 3DEXPERIENCE-salasanan.
Sain uutta tiliä tehdessäni ilmoituksen "This e-mail is associated with a SOLIDWORKS ID"?
Tässä tapauksessa sinun EI tarvitse tehdä uutta tililä. Kirjaudu SOLIDWORKS ID:tä käyttäen. Jollei salasana kelpaa, luo uusi salasana kirjautumisikkunassa.
Sain ilmoituksen “Incorrect username/email or password” koittaessani kirjautua SOLIDWORKS ID:llä?
Varmista ensin, että sähköposti ja salasana ovat varmasti oikein. Jos silti saat saman ilmoituksen, nollaa salasanasi. Jollet saa salasanan nollaussähköpostia, järjestelmä ei tunnista sähköpostiasi. Tee tässä tapauksessa meille tukipyyntö ja selvitämme asian.
Miten pääsen käsiksi kaikkeen ylläpitoon kuuluvaan materiaaliin?
SOLIDWORKS-sarjanumeroa ei tarvitse enää erikseen rekisteröidä. Oikeus ylläpitoon kuuluviin palveluihin määritellään jatkossa organisaatiotasolla. Kaikki organisaationne henkilöt/kontaktit ovat oikeutettuja palveluihin.
Jos teillä on kaikesta huolimatta ongelmia, ole yhteydessä tukipalveluumme.
PS. Alla video, miten mysolidworks.comin kautta löytyy mm. ohjelmistolataukset. Hyperlinkit löytyvät tämän artikkelin alusta.
Palvelin on alhaalla ja ongelmaa korjataan. Pahoittelut tästä mahdollisesti aiheutuvasta haitasta.
Katkos CadWorksin verkkopalveluissa on nyt korjattu ja palvelut toimivat normaalisti.
Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä!