Hyvää ja Rauhallista Joulua.
Toivoo:
CadWorks tukipoppoo
Koska vanha järjestelmä kuopattiin, tulee kehitysehdotukset (ER = Enhancement Request) tehdä nykyään 3DEXPERIENCE-alustalla sille dedikoidussa yhteisössä (Community) SOLIDWORKS Enhancement Ideas Community
Yhteisö on tyyppiä Public, eli ei vaadi erillistä kutsua. TÄSSÄ suora linkki.
SOLIDWORKS Enhancement Ideas Community This will serve as a replacement to the enhancement request system formerly located in the SOLIDWORKS Customer Portal. Software Enhancement Ideas related to the following products can be discussed in this community: -SOLIDWORKS 3DCAD -3DEXPERIENCE Works products -SOLIDWORKS Browser based roles - i.e. SOLIDWORKS 3D Creator role (xDesign app)
Kehitysterveisin,
Niklas / CadWorks Oy
SOLIDWORKS on käynnistänyt monivaiheisen projektin jossa yhdistetään kaikki 3DS brändin alle kuuluvat asiakastiedot yhden järjestelmän alle. Me, CadWorks, sekä luonnollisesti meidän asiakkaamme kuuluvat ensimmäiseen vaiheeseen, joten vaikutus on välitön.
SOLIDWORKSin tiedote asiasta löytyy kokonaisuudessaan täältä.
1. Mitä tämä tarkoittaa minulle?
Tästedes tulee käyttää 3DEXPERIENCE-tunnistautumista SOLIDWORKS ID:n sijaan kirjautuessa mm. seuraaville sivustoille:
Tämä on ainoa tapa päästä käsiksi ylläpitoon kuuluviin palveluihin, kuten ohjelmistolataukset, harjoitus-/koulutusmateriaalit ja tukitietokanta.
JOS sinulla on jo SOLIDWORKS ID, se on niin ikään sinun 3DEXPERIENCE ID
JOS sinulle EI OLE SOLIDWORKS ID:tä, tarvitset vain 3DEXPERIENCE ID:n
Miten kirjaudun käyttämällä SOLIDWORKS ID:tä?
Jos sinulla on jo SOLIDWORKS ID, käytä sitä kirjautumiseen. Joidenkin käyttäjien voi olla tarpeen luoda uusi salasana jollet a) muista salasanaasi, tai b) kirjautumisen yhteydessä tulee kehoitus tehdä niin.
Haittaako jos SOLIDWORKS ID ja 3DEXPERIENCE ID ovat erit?
Ei, salasanat voivat olla erit. Vain sähköpostilla on merkitystä.
Minulla ei ole SOLIDWORKS ID:tä?
Ei haittaa, et tarvitse SOLIDWORKS ID:tä. Luot 3DEXPERIENCE ID:n ja kirjaudut sitä käyttäen.
Minulla on jo 3DEXPERIENCE ID?
Jos sinulla on vain 3DEXPERIENCE ID, käytä sitä. Jos sinulla on sekä SOLIDWORKS ID että 3DEXPERIENCE ID samalla sähköpostilla, käytä 3DEXPERIENCE ID:lle määritettyä salasanaa.
Sain kirjautuessani ilmoituksen "Welcome! We found your account, but it needs a new password"?
Sähköpostisi on tunnistettu, mutta tarvitset uuden 3DEXPERIENCE-salasanan.
Sain uutta tiliä tehdessäni ilmoituksen "This e-mail is associated with a SOLIDWORKS ID"?
Tässä tapauksessa sinun EI tarvitse tehdä uutta tililä. Kirjaudu SOLIDWORKS ID:tä käyttäen. Jollei salasana kelpaa, luo uusi salasana kirjautumisikkunassa.
Sain ilmoituksen “Incorrect username/email or password” koittaessani kirjautua SOLIDWORKS ID:llä?
Varmista ensin, että sähköposti ja salasana ovat varmasti oikein. Jos silti saat saman ilmoituksen, nollaa salasanasi. Jollet saa salasanan nollaussähköpostia, järjestelmä ei tunnista sähköpostiasi. Tee tässä tapauksessa meille tukipyyntö ja selvitämme asian.
Miten pääsen käsiksi kaikkeen ylläpitoon kuuluvaan materiaaliin?
SOLIDWORKS-sarjanumeroa ei tarvitse enää erikseen rekisteröidä. Oikeus ylläpitoon kuuluviin palveluihin määritellään jatkossa organisaatiotasolla. Kaikki organisaationne henkilöt/kontaktit ovat oikeutettuja palveluihin.
Jos teillä on kaikesta huolimatta ongelmia, ole yhteydessä tukipalveluumme.
PS. Alla video, miten mysolidworks.comin kautta löytyy mm. ohjelmistolataukset. Hyperlinkit löytyvät tämän artikkelin alusta.
Palvelin on alhaalla ja ongelmaa korjataan. Pahoittelut tästä mahdollisesti aiheutuvasta haitasta.
Katkos CadWorksin verkkopalveluissa on nyt korjattu ja palvelut toimivat normaalisti.
Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä!
Koostin taas videomuotoon joitakin - lähinnä tiedonhallintaan (Enovia) - liittyviä uudistuksia:
Bonuksena hyödyllinen käyttövinkki:
PS. Muista myös tilata kanava niin saat heti tiedon uusista videojulkaisuista.
3D-terveisin,
Niklas / CadWorks Oy
Sähkökatkon aiheuttaman laitevian vuoksi CadWorksin verkkopalveluissa on käyttökatkos. Palvelut pyritään saamaan toimimaan mahdollisimman nopeasti. Katkos vaikuttaa seuraaviin palveluihin:
CadWorks OY:n verkkosivut
Lisenssien aktivointipalvelu
AutomateWorks Server sivusto
Asennuspakettien lataussivu
Voit seurata tilanteen etenemistä täältä:
https://cadworkssoftware.statuspage.io/
Pahoittelemme tilanteen aiheuttamia ongelmia, teemme kaikkemme ongelman ratkaisemiseksi.
Seuraava ongelma on havaittu SOLIDWORKS Simulation 2022 SP0:ssa, SP1:ssä ja SP2:ssa:
SPR 1233698
- SOLIDWORKS Simulation Studyn poistaminen tai Study välilehtien uudelleenjärjestäminen voi poistaa tai vahingoittaa muita Studyja.
Tämä ongelma EI vaikuta SOLIDWORKS Simulation 2021 SP5:een tai aiempiin versioihin. Kyseistä ongelmaa ei muissa Simulation-tuotteissa ole (SOLIDWORKS Flow Simulation, SOLIDWORKS Motion, SOLIDWORKS Plastics tai SOLIDWORKS Sustainability).
SOLIDWORKS 2022 SP2:n hotfix-korjaus on saatavilla täältä.
Tämä korjaus sisältyy myös SOLIDWORKS 2022 SP3.1:een, joka on saatavilla täältä.
Kaikkien SOLIDWORKS Simulation 2022 -käyttäjien on päivitettävä SP3.1:een tai asennettava hotfix-korjaus, jos käytössä on 2022 SP2.
Alkuperäinen UUTINEN luettavissa täältä.
Palvelemme maanantaina jälleen normaalisti. Tukipalvelu toivottaa hyvää Juhannusta!
Koostin yhteen videon kyseisen päivityksen ominaisuuksista (rajattuna vain SW-käyttöön liittyen (roolit XWC & UES)). Tee rohkeasti tiketti jos tahdot tietää lisää jostakin toiminnosta tai ominaisuudesta.
Niklas
CadWorks Oy